TERSESAT

Laporan: Tim Redaksi
Sabtu, 19 Januari 1924 | 13:46 WIB
TERSESAT
TERSESAT

SinPo.id - ”Kaoe liat padanja ? Dan akoe djoestroe baroe dateng dari roemahnja. Ka-natah ia pergi?”. .”ltoe akoe tida bisa bilang. Apa kaoe tjemboeroean ??? ”tida.”ltoe lebih baek. Sebab akoe telah hjara prihal ia di club dan dapet kanjatahan, salaen akoe bisa dibilang samoea kita poenja lid ada poenja Perhoeboengan jang rapet padanja.” .„Djadi ia satoe prampoean djalang Jang biasa ?” 'Ja, maoe dikata jang paling tinggi, Idling menarik hati dan paling kajah dar> samoea.” ”Apa ia ada poenja harta ?’’ ,”Mistinja begitoe, maski dalem ini tiga boelan jang paling blakang ia tida poenja kekasih.” ),Kaloe begitoe ia soeda tida bitjara Moesta padakoe?? jang paling mengheranken, Mah jang ia soeda bikin ia poenja ke- 'asih-kckasih semoea djadi sobat-sobat. dan oleh kerna ia pcenja kekasih sep° ea ada orang golongan tinggi, - ia ,.c * ada poenja perhoeboengan jang ?Sa diboeat mengiri oleh satoe herto-gin Toch orang moesti berlakoe hatihati.”

 

lantaran apa?” ö ’’Ia terlaloe tinggi boeat kadoedoekan fmpoean djalang dan terlaloe haloes jeat ?'ang jang berderadjat seperti Ta kenal ia poenja kekasih-kekasih J Pe pada ia ini poenja anggepan, gen begini ia djadi taoe semoea bj aia, JanS bagi satoe prampoean ’radjat paling tinggi acla satoe rela ada poenja kapandean berlakoe boeat dapet kapertjajahan dari sasoeatoe orang. [Orang bilang ia poenja kakajahan soeda terdiri dari resia-resia, jang ia telah bisa korek sampe di akarnja dan djoewal pada orang-orang jangada poenja kapentingan. Hati-hati pada itoe prampoean. Km man u el!" „Trima kasi boeat ini nasehat jang baek. Akoe poen lebih doeloe soeda. Dapet pirasat. Tapi akoe tida takoet boeat akoe poenja resia, sebab akoe bekerdja selaloe dengen kartoe terboeka.Malaenkan akoe kwatir ia nanti bisa bikin akoe kalelap, bisa meroesakinakoe poenja tempo dan pikiran. Broentoeng djoega besok samoea perkara nanti soeda djadi abis.”

 

Benar. Kirim padanja doea riboe frank dan poetoesken kaoe poenja antero perhoeboengan. Malahan ia tida boleh taoe djoega jang kaoe acla pandang ia lebih tinggi dari satoe prampoean djalang biasa. Pertjaja akoe. Ini perhoeboengan nanti dianggap kliroeoleh kaoe poenja moesoe-moesoe politiek. Batoe jang paling ketjil nanti bikin kaoe djato tersoempet. Maka ada baek sekali kaloe besok kita brangkat dari sini. Atawa barangkali kaoe soeda robah niatan ?n „Djangan kwatir boeat hal itoe. Besok poekoel sapoeloe akoe poenja auto nanti soeda sediah." Laloe de Bay ambil selamat berpisah, Kamoedian boedjang dari de Bryon sampeken satoe soerat pada ia poenja toewan. Kmmanuel sigra kenalin Julia poenja toelisan. Soerat itoe berboenji begini:

„Antara kamaren dan semalem bagi lnoc ada hari clari kasangsi.nn dan boeat akoe liari dari kwatir. „Kapantah k;ioc dateng boeat kasi harepan padakoe ?

JULIA”.

.Apa ada orang menoenggoe boeat dapet djawaban ?” tanja Emmanuel. i ida toewan. Akoe bilang jang kaoe tida ada di roemah. Tidakah memang begitoe adanja kaoe poenja prenta ?” ..Baek.” ICmmanuel mengelah napas. -Ali. broentoeng sekali marika tida poenja tanggoengan pada satoe orang.” kata ia pada diri sendiri.

 

Itoe haroean jang Julia soecla bisa terbitken atas dirinja Emmanuel soeda terdjadi berhoeboeng dengen politicus kita poenja oesia jang masi moeda. Ia poenja ajah ada satoe bangsawan koeno, satoe orang jang sanget bersetia pada radja. Begitoelah Kmmannel telah dididik sabagimana biasanja orang mendidik anak dalem abad ka toedjoe belas, jaitoe dengen maksoed bikin sang anak pengabisannja tida berkerdja soeatoe apa. Emmanuel sendiri tida mengharep apa-apa jang lebih tinggi. Sampe dalem oesia djadi anak moeda, ia masi djeboerken dirinja dalem geloembang dari berbagi-bagi pelesiran, dari mana ia poenja ajah djoega masi belon singkirin diri dari: djoedi. prampoean dan sport. Kadang kadang ia inget jang -ia satoe kali nanti misti penoeken kawadjibannja dalem kerdjahan parlement, sabagimana ada ditentoeken oleh traditie dari ia poenja toeroenan. Dan oleh kerna dasar dari ia poenja tabiat memang soeka bersoenggoe, maka ia tida anggap ini sabagi satoe barang permaenan. Bermoelah dengen merasa wadjib, kamoedian dengen soeka. ia jakinin ilmoe afiat.Kamoedian ia poenja mata terboeka boeat kasoesahan-kasoesahan dalem pergaoelan. Ia lantas acla mempoenja toedjoean. Samentara itoe ia anggap orang prampoean tida lebih dari satoe barang permaenan jang ' bagoes dan, oleh kerna masa berladjar ia sama sekali tida poesingin pada itoe kaoemn eilok, maka haroean djadi gampang menerkam padanja, hingga Julia bisa

 

dikata soeda dapet tanah gemoek boeat dioesahaken. Dan malem pertama dari katj intahan antara ini doewa macloek jang tinggi soeda tentoe tida meliwat sadja dengen saling tjioem satoe pada laen. Sasoeda napsoe birahi dapet kapoewasan, masing- masing nanti saling kagoemin djoega satoe sama laen poenja soemanget. Si nona moelai kasi oendjoek ia poenja bagian intellect jang paling mengoentoengin,kerna ia taoe pikiran ada sobat jang paling kental dari katjantikan. Kaloe dalem pikiran soeda ada perhoeboengan, nistjaja fihak lelaki nanti dapet kasaksian jang ia bakal menjinta teroes, dan Iantas ia ini nanti merasa ada djadi kawadjibannja boeat pertjajaken apa-apa pada si kekasih jang ia aken pegang resia djoega pada sobat jang paling baek. Dan Emmanuel, maski berotak tadjem tapi lantaran tida poenja pengalaman dalem pertjintahan, djadi salaloe merasa diri ada tjoekoep koewat aken melawan segala bahaja jang bisa dating menimpah.

 

,Julia ada itoe prampoean jang teroes bisa kobarken akoe poenja napsoe, sasoeda akoe poenja birahi dapet kapoewasan,”kata ia dalem hati. „Djika akoe teroes bikin perhoeboengan, ini soeatoe tanda jang akoe tjinta padanja. Djadi dengen banjak kadoekahan baroe perhoeboengan itoe nanti bisa dipoetoesken. Maka lebi taek dari sekarang akoe berlakoe tegoe. Julia boekan satoe prampoean jang sembarangan ? ia tentoe bisa trima kaloe perkara soeda tida bisa djadi laen. Biarlah dari sekarang sadja kita bikin poetoes, sabelon satoe sama laen bisa ada poenja penjeselan. Orang bilang, ia telah djoestaken ia poenja semoea kekasih. Nah, cljadi akoe ada itoe kekasih satoesatoenja jang tida didjoestaken olehnja. Salamanja kita bisa simpen itoe satoe malem dari saling tjinta dengen peringetan jang sedep. Biar bagimana akoe nanti brangkat di hari esok; salagi akoe tida ada, samoea nanti beres sendirinja.” la mengandel pada itoe brangkat, dan ia sedikit poen tida ada poenja pirasat, jang samoea nanti bisa berdjalan dengen tida menoeroet sabagimana adanja ia poenja maoe dan jang ini hawa napsoe, satoe kali ia toe roetin, lebih lekas atawa lebih plahan nanti bisa pengaroein ia poenja penghidoepan.

Jtoe soerat jang Julia soeroe sampeken pada Minister van Binnenlandsche Zaken malaenkan ada terisi dengen ini sedikit perkatahan : „Ini malem... Sampe besok.” Ini soerat ada amat ringkes, tapi njata ada tjoékoep terang, sebab toewan minister kaliatan acla merasa poewas, koetika habis membatja, lemparin itoe ka perapian. Begitoe lekas Emmanuel berlaloe pada hari esoknja, sigra Julia soeroe pasang kreta. Kombali ia pergi ka ministerie. Dalem itoe perdjalanan b^ron de Bay soeda dapet liat padanja. Betoel pada poekoel sapaeloe ia sampe di departement. Pengawalpengawal berlakoe hormat sekali padanja. „Apa akoe misti bertaoeken kaoe poenja dateng, njonja ?n tanja satoe antara marika. „Tida perloe.”Dengen sendirinja, seperti orang jang biasa moendar-mandir di itoe gedong ia boeka pintoe kabinet dari secretaries particulier. Ia ini ada satoe anak moeda jang tatkala dapet liat pada Juiia, Iantas boeroe-boeroe dateng mengamperi dengen angsoerken ia poenja tangan.„Bagimana ?’’„Soeda berhasil bagoes sekali. Dan kaoe poenja minister ?n ,Ia telah menoenggoeken kaoe poenja dateng.” „Kasilah ia taoe jang akoe soeda ada di sini " .,Apa kaoe begitoe terboeroe-boeroe ?n tanja toewan secretaris dengen sipitin ia poenja mata. „Ini hari akoe tida boleh bikin ilang banjak tempo dengen pertjoema.” Djawab Julia dengen bermesem. „Apa ada kabar baek dari toewan de Bryon ?” „Itoe kaoe nanti dapet denger blakangan. Tjobah sekarang kaoe kasi taoe sadja pada toewan minister.”Itoe anak moeda berlaloe ; Julia melirik apa jang lagi ditoelis oleh ia itoe. Dapet kanjataan jang itoe boekan satoe perkara penting, laloe ia doedoek hadepken katja dan terbenam dalem ia poenja pikiran sendiri. Begitoe toewan secretaris soeda dapetken padanja. Ia tepok sedikit Julia poenja poendak dan menanja : „Apatah djoega jang lagi dipikirin oleh kaoe ?”

 

,.itoe boekan ada kaoe poenja perkara.” ”Djato tjinta?’’ ”Siapa bisa bilang." „Itoe kaoe misti kasi taoe padakoe.” „Biarlah kita liat doeloe.” „Apa sabentar kaoe aken liwat lagi di sini ?” Julia masoek dalem kabinet dari toewan minister. Sri padoeka ada satoe orang jang beroesia lima poeloe lima tahon. La poenja moeka kaliatan bersoenggoe dan adem, di mana bisa d i batja tanda-tanda dari kakerasan hati dan katjerdikan. Dengen saliwatan mata bisa diliat jang ia boekan sembarang orang. „Selamat pagi, Julia „Selamat pag', sri padoeka,” djawab si nona seraja ambil tempat di satoe krosi dengen roepa dingin. „Ini hari kaoe poenja moeka kaliatannja terang.”„Akoe salamanja girang kaloe katemoe pada kaoe.”

„Kanapa ? „Sebab kaoe sanantiasa bawah kabar baek boeat akoe.” „Dan kabar baek boekan ada satoe barang jang gampang didapet, boekan ? Apa sri padoeka masi teroes merasa senang dengen ia poenja secretaries particulier ?” ”Oja.” .„Kaoe misti akoeh jang dengen begini akoe djadi soeda kasi kaoe satoe hadia jang bagoes. Tapi ia djoega ; tida ada akoe ia tida aken bisa dapet satoe kerdjahan jang membri gadji lima belas riboe frank.” „Boleh djadi sekali. Tapi djika ia tida berkenalan dengen kaoe, ia tentoe djoega tida djadi habis-habisan seperti sekarang.” „Masa, barangkali ia nanti djadi moesna dengen laen orang, jang kamoedian dengen gampang nanti oesir ia kaloear pintoe.”„Benar begitoe. Tapi biarlah sekarang kita moelai bitjara tentang itoe kabar penting?’’ kata toewan minister, jang njata kapingin taoe maksoednja Julia poenja dateng. „Apa kaoe kapingin dapet kabar dari loear negri ?”„Tida, kabar tentang kaadahan d'dalem negri.’’” Apa soenggoe kaoe soeda taoe samoea,apa jang terdjadi di loear watas ?’’sinpo

Komentar:
BERITALAINNYA
Koran Sin Po, 17 Mei 1924 (Monash University/SinPo.id)
Moesim memboenoe dan merampok.
Jumat, 17 Mei 2024
Koran Sin Po 8 Mei 1986 (SinPo.id/Monash University)
Satoe Blanda di Tiongkok
Rabu, 08 Mei 2024
Koran Sin Po 21 April 1928, (Monash University/sinpo.id)
Tiongkok dan Barat.
Minggu, 21 April 2024
Koran Sin Po 30 Maret 1929 (Monahs University/SinPo.id)
Unificatie ka atas atawa ka bawah?
Sabtu, 30 Maret 2024
Koran Sin Po, 24 Maret 1928, (Monash University/SinPo.id)
Organisatie Tionghoa.
Minggu, 24 Maret 2024