Kenapah banjak pernikahan jang tida broentoeng ?

Laporan: Tim Redaksi
Sabtu, 29 Maret 1924 | 13:39 WIB
Kenapah banjak pernikahan jang tida broentoeng ?
Kenapah banjak pernikahan jang tida broentoeng ?

SinPo.id - Pernikahan ada djadi soewal jang besar bagi sasoeatoe orang kerna ada maksoed dan harepan jang besar terboengkoes dale «n itoe hal. Semoea orang tentoe moefakat djika kita bilang bahoea sasoeatoe orang jang menikah ada ingin ia poenja pernikahan bisa kekal sampe di achirnja. Demikianlah ada itoe oetjapan ”Bergaboeng sampe menoetoep mata.’’ Tapi boekan sedikit orang jang soeda tida bisa sampeken marika poenja kainginan itoe. Orang Barat ada terkenal tjerewet dan tida maoe dipengaroehin waktoe memilih pasangan, tapi tida oeroeng antara marika acla banjak pernikahan jang dinamaken gagal. Dalem shiahwee Barat pertjerean soeda djadi sanget oemoem dan banjak penoelis bilang di djeman sekarang ada lebih banjak pertjerean dari doeloe-doeloe. Di Amerika Seriket katanja bertambahnja pertjerean ada membikin jang denger djadi tertjenggang. Menoeroet statistiek di Engeland, di taon 1919 Justitie disana soeda oeroes 5763 perkara minta bertjere. I)i tahon 1913 djoembla perkara bertjere tjoema 1267 dan teroes saban tahon bertambah, dan orang doega pertjerean jang terdjadi di tahon- tahon jang lebih blakang aken tida kalah dari di tahon 1919. Di negri- negri Barat pertjerean soeda djadi bagitoe oemoem hingga boeat pernikahan orarig jang djinaka soeda kloear- ken oetjapan „Bergaboeng sampe ko- moedian bertjere.”

Bertjere lantaran tida bisa bergaboeng dan sampe disini pernikahan sampe pada adjalnja. Tida oesa diseboet lagi bahoea pernikahan jang achirnja djadi satoe pertjerean boekan ada satoe pernikahan jang broentoeng. Pertjerean oemoemnja dibikin waktoe doea fihak soeda tida bisa menahan lebih lama. Sablonnja itoe poetoesan diambil soeda tentoe lebih doeloe doea fihak atawa sala satoe fihak kenjang rasaken kagetiran atawa kadjengkelan. Pertjerean oemoemnja ada djadi penoetoep dari lelakon tida broentoeng. Tapi kaloe betoel antara soeami istri soeda tida ada harepan boeat idoep manis atawa idoep roekoen sebagimana moestinja, satoe pertjerean sringkali ada djadi kebaekan bagi doea-doea fihak. Tapi ada banjak pasangan jang lantaran ini atawa itoe biar begimana tida bisa bertjere sekalipoen marika berdoea soeda tida poenja harepan laen dari teroes saling bertentangan. Boeat orang- orang jang demikian soeda tentoe pernikahan tida berarti laen dari kegagalan besar dari penghidoepannja.

Dalem hal-hal demikian semoea bangsa bole dibilang satoe roepa. Tida perdoeli tjaranja mentjari pasangan dan tjaranja idoep antara soeami istri ada berlaenan, tapi semoea ada sama sadja inginken pernikahan jang membawa penghidoepan manis dan menjenangken dan ingin tida sampe ngalamken satoe pertjerean. Tapi kenapa ada bagitoe banjak, dan semingkin banjak, pernikahan jang tida broentoeng ? Tida bisa disangkal ada lebih banjak orang-orang jang soeda berhasil dalem perni- kahannja, tapi sajang itoe orang-orang jang soeda berhasil oemoemnja diam- diam, adalah orang-orang jang gagal jang soeda bertreak. Dalem shiahwee Tionghoa pertjerean tida ada bagitoe banjak seperti dalem shiahwee Barat dan ini brangkali boleh diboeat alesan aken membilang pernikahan Tionghoa ada lebih banjak jang broentoeng.  Tapi kombali sajang ampir semoea orang Tionghoa jang soeda berhasil dalem pernikahannja soeda tida maoe petjahken resiahnja marika poenja kabroentoengan. Samentara marika maoe re- welin laen-laen philosophie, marika tida maoe oendjoekin philosophienja pernikahan broentoeng — satoe philosophie jang sanget berharga dikatahoei dan dijakinin oleh orang-orang jang hendak toeroet toeladannja.

Tapi di . Barat soeda ada penoelis- penoelis jang toelis boekoe speciaal bitjaraken oeroesan pernikahan dan satoe boekoe jang beralamat. „Begimana boeat djadi broentoeng sekalipoen menikah’’ jang, sebagimana bebrapa tahon berselang kita telah liat, isinja boleh dibilang tida mengoendjoek apa-apa jang loear biasa, kabarnja soeda dapetken banjak sekali pembeli. Mr. Leonard McGee belon lama soeda toelis dalem satoe tydschrift satoe artikel tentang sebab-sebabnja pernikahan jang tida broentoeng. Mr. McGee soeda djadi hoofd-notaris ampatblas taon di kota New York dalem satoe dienst jang meloeloe boeat kasi pertoeloengan pada orang-orang jang miskin. Dalem satoe taon itoe dienst ada mengoeroes tiga poeloe lima riboe perkara jang sebagian tida ketjil antaranja ada perselisihan roemah tangga. Sasoeatoe orang jang ternjata tida mampoe mangerclja- ken advocaat selaloe bisa dapet pertoeloengan dari dienst terseboet.

Kita haroes pertjaja dalem itoe dienst Mr. McGee, seperti ia sendiri bilang, soeda saksiken sanget banjak perselisihan antara soeami istri. „Anemblas tahon lamanja," akoe senantiasa denger soeami- soeami tjerita padakoe kenapah marika tida bisa beridoep manis dengen istrinja, samentara istri-istri tjerita padakoe ^napah inarika tida bisa beridoep "'anis dengen soeaminja.” Sepandjang la poenja pengalaman, ada sembilan jang teroetama ada mendjadiken ^bab bagi karoesakannja penghidoe- fen soeami-istri. Mr. McGee poenja Pendapetan ada berdasar atas per- "'kahannja orang orang Amerikaan ?ng ia sendiri saksiken?tapi kita kira ?a banjak djoega goenanja dikatahoei °>eh kita orang Tionghoa.

'Sebab jang pertama Mr. McGee ang- ?P jalah tentang salah timpalan atawa sama laen poenja tabeat tida tjotjok — incompatibility of temperament. Tentang ini hal Mr. McGee ada kritaken satoe kedjadian jang seperti ^ikoet: Antara orang-orang jang dateng ka kantor kita di satoe hari ada teritoeng ?toe prampoean moeda jang eilok dan ^rdandan rapih. Sasoedanja bersangsi ^kean lamanja, ia bilang padakoe ia '^gin taoe apa ia bisa bertjere dari s°eaminja.

.),Lantaran apa ?” akoe menanja. „Apa lil tida mengasi belandja sebagimana Moestinja? »Oh, ja,” ia djawab; ,,ia ada kasi eUndja tjoekoep, tapi kita tida bisa hidoep sama-sama. Dengen teroes terang?’’ ia bitjara teroes, ”kita poenja ^soeka'an ada saling berlaenan. Ia mengarti akoe; ia anggep akoe ? bertabeat sombong lantaran akoe s°eka membatja. Samentara akoe poen l'da - mengarti padanja, kerna ia selapergi koendjoengin cabaret, atawa hendjoengin laen-laen partij. Kita Parang ada bersama-sama, dan sekali- P°en ada bersama-sama. kita djarang ^engomong. Tegesnja kita tida saling btjok boeat idoep bersama; kita berboekan timpalan.”

Akoe dapet kabar ia poenja soeami saorang jang pengasilannja bagoes, kasi belandja tjoekoep besar pnja; djoega itoe soeami boekan ada -orang jang soeka berlakoe kasar. I?at samentara waktoe marika kelia- l?ln seperti roekoen lantaran marika  poenja satoe poetra jang masi Tapi ini tali pangiket, sekalipoen ?.koeat, tida tjoekoep koeat boeat  ini doea orang jang salah tim- ?n idoep manis dalem satoe roemah. ' edikitnja sang istri anggep itoe iketan S°eda tida bisa diandelin lebih lama.

.??la poenja kaplesiran?” kata itoe njo- moeda dengen sedih, „ada bersifat fhir?tapi saja poenja kaplesiran ada ersifat mentaal.”sinpo

Komentar: