Oemoer tiga tahon djadi pianist.

Laporan: Tim Redaksi
Sabtu, 08 November 1924 | 14:38 WIB
Oemoer tiga tahon djadi pianist.
Oemoer tiga tahon djadi pianist.

SinPo.id -  Laurene Louise Lindgren, di Seattle, Washington, jang beroesia tiga taon, ada pianist jang paling moeda perna maenken lagoe-lagoenja Chopin. Ini ada dioetaraken oleh V. de Pachmann poenja directeur tatkala soeda mendenger Laurene boenjiken Chopin poenja Prelude, Opus 28, No. 7 boeat de Pachmann; dan itoe directeur laloe boenjiken itoe lagoe boeat itoe anak.

Tapi Laurene ada banjak kenal lagoe laen dalem 'ia poenja repertoire, semoea ia bisa inget loear kepala, teritoeng djoega lagoe anak-anak sekola jang ia soeda bisa boenjiken dengen doea tangan sablonnja ia beroesia tjoekoep doea taon satengah. Ia poenja positie dan tjara goenaken djeridjinja ada menoeroet atoeran.

Ia bisa ikoetin .dengen piano Schu- mann-Heink poenja „Silent Night, Holy Night” dalem plaat gramafoon, dan waktoe Kersmist taon 1923 ia maenken itoe lagoe bersama Mr. Rogovoy, cellist, di lokaal theatre, dengen bikin delapan- blas kali pertoendjoekan dalem sembilan hari, zonder ada satoe kali goegoep, malah keliatan ada soeka betoel sama itoe kerdjahan. Begitoe banjak orang denger, orang dewasa dan anak-anak, tida ganggoe ia poenja sikep. Ia tida kenal tentang kikoek di hadepan orang banjak.

Ia soeda peladjarin abis Blake poenja first melody book, dari ini boekoe jang ia paling soeka adalah „The Cello," „Eskimo Lullaby,” dan „Peasant Dance.” Ia soeka boenjiken „Flow Gently, Sweet Afton” dan djoega tiga sairan dari Ne- vin poenja „The Kosary.” Antara doeablas lagoe jang ia soeda peladjarin dari Blake poenja second melody book, ia pilih „Cradle Song,” Woodpecker,ƒ* dan „Laughing Waters.” Ia soeda dapet peladjarin first strain dari „Humoresque" blakangan ditambah dengen „Sewanee River.”

Laurene bisa boenjiken doea strain pertama dari Paderewski poenja „Minuet in G,” brikoet cadenza dalem fair tempo. Strain jang ketiga ia bakal bisa maenken begitoe lekas ia poenja djeridji bisa sampe di key jang ke toe djoe. Sekarang djeridjinja masi terlaloe pendek, tjoema bisa sampe jang keanem, begitoe poen dengen pentang ia poenja kelingking dan djem pol sampe ampir lempang betoel.

Laurene sering maenken ia poenja lagoe-lagoe lama dalem sembarang key boeat train ia poenja koepinp, dan ia bisa kasi soeara jang penoe. Ia soeda pernah boenjiken, sambil liat noot, dan djoega inget di loear kepala, banjak lagoe laen, tapi jang diseboet di atas ada ia poenja kasoekahan. Tatkala Paderewski belon lama koendjoengin Seattle, samentara orang-orang dari pers tida diladenin bitjara, Laurene Soeda bisa tarik ia poenja hati. Ini pianist anak ketjil boenjiken Paderewski poenja Minuet, dan ini djago piano dengerin dengen tertjengang. Kamoedian Paderewski laloe adjak Laurene memaen, presen ia banjak kembang goela, kasiken photonja sendiri sebagi peringetan. Di itoe potho ia ada toelis perkatahan : „To the wonderful child, Laurene Lindgren, with thanks for having played my Minuet. I J. Pederewski (Boeat anak jang adjaib, Laurene Lindgren, dengen mengoetjap trima kasi kerna soeda boenjiken akoe poenja Minuet. I.J, Pederewski).’’

Laurene ada anak satoe-satoenja dari toean dan njonja B F. Lindgren. Ia poenja ajah ada djadi organist dalem Seattle theatre, dan iboenja ada bakerdja sebagi vioolist. Laurene, jang diakoeh sebagi satoe antara achli-achli muziek jang paling moeda di doenia, boekan tjoema mem- poenja talent dalem tataboean. Ini waktoe ia soeda bisa batja boekoe peladjaran sekola klas lima, dan bisa batja titel dan tekst dari bioscoop dengen gampang seperti anak oemoer se poeloe. Ia poenja kakoeatan menginget poen ada loear biasa. Waktoe lebih moeda ia soeda bisa inget loear kepala bebrapa sair, dan pernah bikin burgemeester di Seattle djadi tertjengang, tatkala, waktoe ia beroesia doea taon delapan boelan, ia oelangken Lincoln poenja pridato di Gettysburg, dan batjaken boeat orang-orang jang ada dalem kantoornja koetiban dari boekoe oendang- osndang jang dengen sembarangan orang boekaken boeat ia.

 

Ini anak adjaib moelai kasi pertoendjoekan pada publiek waktoe oemoer sabelas boelan, tatkala dengen satoe tangan ia boenjiken lagoe anak-anak dengen orgel. Sebagi satoe baji ia soeka doedoek di pangkoean ajahnja, dan dengen tangan dipentang oleh sang ajah, boeat ikoetin melody jang diboenjiken dengen phonograph records. ,Oemoer delapanblas boelan ia moelai beladjar bahasa Inggris. Ja poenja ba- tjahan pertama jalah satoe boekoe

Primer bergambar terisi sembilan poeloe doea perkatahan. Dalem satoe boelan ia inget itoe semoea, ia inget begito baek hingga lantas kenalin maski d laen boekoe. ]a moelai beladjar menoeroet systeem dan sekarang bisa type menoeroet orang poenja dictation.

Psychologist-psychologist dari University di Washington saban satengah taon bikin satoe kali papreksahan Pada Laurene, sadjek ia poenja hari peringe- tan lahir kedoea, dan dalem satoe taon bebrapa kali ia bikin demonstratie pandean menteel, jaitoe di waktoe professor-professor bikin voorlezing. Tjonto jang paling menarik jalah, waktoe oemoer doea taon anem boelan, tatkai. Professor Stevenson-Smith bikin voof lezing di hadepan persidangan besa dari goeroe goeroe, Laurene soeda type' spel perkatahan-perkatahan jang dip'1' oleh orang-orang jang menjaksike ' bikin batj ahan di loear kepala, cia boenjiken piano.

Laurene poenja badan ada sehat koeat, selaloe soeka bakerdja, dari ^e' maen dengen anak-anakan sampe maen piano. Ia poenja pikiran selai gesit dan tadjem. Djawaban jang ti djitoe jang orang sering kasi pada ana anak tida bisa bikin ia merasapoen Djika ia minta katrangan apa-apa, dj wabannja moesti kena betoel sama jang ditanja. r. Laurene toeroet masoek dalem V?. tandingan menginget tentang muziek (music meihory contest) di Washing: sama sekali tiga poeloe lagoe, dan lem tiga minggoe ia bisa kenalin 0 oendjoek fact- fact jang perloe amp dalem semoea lagoe. Ia terlahir di Everett, Washingt°n, di tanggal 1 November 1920. . Demikian toelis Agnes Lockhart hes, dalem American Magazine.sinpo

Komentar: