koran sin po, 3 maret 1928

Sifat nationaal dari sekola.

Laporan: Sinpo
Minggu, 03 Maret 2024 | 08:08 WIB
Koran Sin Po, 3 Maret 1928 (Monash University/SinPo.id)
Koran Sin Po, 3 Maret 1928 (Monash University/SinPo.id)

SALAH-SATOE principe dari ilmoe mengadjar anak-anak ada moesti moeiain &ablsaftja dengen apa jang deket dah terkeftal boeat sang anak. Lantaraii ini sasoeatoe sekola tida bisa laen dari bersifat héitiöhaal,' .ialah moesti tjotjok dengen kaadahan masing-masing negri dan bangsa.

Hikajat dalem sekola Fransch (aken seboet sadja satoe tjonto jang hjaU sekali) tentoe tida moelain ijêritakéri tentang baginda Oeü Tee atawa Keiler Kian Liörig Koen, sebagi djoega. hikajat dalem sekola Tionghoa tida rc^elain dengen karei de Kale atawa Carolus Magnus.

Dalem sasoeatoe sekola orang moesti moelain dengen hikajat bangsa sendiri, lantaran hikajat negri dan bangsa sendiri, jalah hikajat nationaal tida hikajat jang saoepama kata ada paling ”deket” pada hatinja sang anak.

Tapi boekan dalem oeroesan pela[1]djaran hikajat sadja, sekola maoe tida maoe moesti bersifat nationaal; djoega dalem ilmoe boemi orang moe lain dengen tempat dimana itoe anak berdiam, jalah oemoemnja di negri sendiri.

Bahasa jang digoenaken boekan laen dari bahasa sendiri, jalah bahasa nationaal. Dan bahasa sendiri didjoengdjoeng begitoe tinggi, hingga disini dalem examen goeroe Blanda, sasoeatoe candidaat jang dapet boeat bahasa Blanda ditoelak, biarpoen boeat "laen-laen vak ia dapet angka-angka jang paling tinggi.

Ini sifat nationaal boleh dinamaken sifat nationaal jang berdasar atas principe paedagogiek sendiri, jang selaloe maoe soeroe sang goeroe -moelain den^enz apa- jang deket dan boekan dengen apa jang sawat dan djaue.

Ini sifat nationaal boleh dinamaken sifat nationaal jang kabetoelan dan boekan disengadja. Tapi salaen dari ini, sekola-sekola poen mempoenjai sifat nationaal jang disengadja jalah jang bersifat politiek. Orang tentoe kenal itoe oetjapan Duitsch, bahoea boekan soldadoe-soldadoe, tapi goeroe-goeroe ’Duitch jang bikin Duitschland menang perang dalem taon 1870 Sekola-sekola memang ada tempat jang paling tjotjok boeat tanem patriotisme dan boeat sebar bibit tjinta negri dan bangsa.

Ini doeloe begitoe, dan sekarang djoega masi tetap begitoe. Sekola-sekola Duitsch di Duitschland bèróifat nationaal, begitoepoen sekola-sekola di Blanda, di Japan, di Egypte, di Amerika Sariket, ja di mana sadja.

Di Japan tida ada militie seperti disini sebab tida perloe, lantaran militie disana dilakoeken sembari sekola. Di sekola-sekola tengah Japan moerid-moeridnja diadjar panggoel senapan, seperti iaorang diadjar pegang pit dan teeken gambar. Sekola-sekola Japan bersifat nationalistisch setjara jang njata sekali dan perasahan tjinta Mikado dan Dai Nippon dipiara denken loear biasa poenja terliti dalem sekola-sekola Japan.

Begitoepoen di Duitschland sekola[1]sekola bersifat Duitsch lantaran kawadjiban dari sasoeatoe orang Duitsch ada: Deutsch zu sein.

Biarpoen Duitschland sekarang soeda djadi Republiek di bawah pengaroeh kaoem Socialist; ini troesa diboeat heran, lantaran pendekar pendekar Socialist sendiri sebagi Van Kol, Hjalm^r Branting, Jaures dan banjak laen-laen lagi akoeh dengen teroes-terang kapentingannja kabangsahan sebagi poko (beginsel).

Di Egypte sekola-sekola djoega bersifat nationaal dan gymnastiek disana. ada bersifat,,semi-military” (saparo militair), sebab dari Barat sampe ka Timoer orang mengarti kapentingannja abangsahan dan ter[1]oetama boeat negri-negri jang baroe atawa jang baroe bangoen sebagi Tiongkok, Egypte, Turkije dan Perzië sekola-sekola moesti didasarken atas principe kabangsahan dan poen memang didasarken atas ini fundament Seperti di Japan, di sasoeatoe sekola ada portretnja Mikado, begitoelah di Tiongkok sekarang cli sasoeatoe sekola ada gambarnja Dr. Sun Yat Sen dan ada Sam Bin Tjoe Gie.

Bangsa Tionghoa teroetama a(ia bangsa jang moesti berladjar boeat berpikir setjara nationaal dan boekan seperti doeloe setjara familie, dan boeat bangsa Tionghoa sekarang' „nationaal denken” ada lebili dari satoe obat, ia ada toelang blakang dari satoe ”bangsa” Tionghoa (dalem arti politiek jang modern) jang bakal moentjoel.sinpo

Komentar: