Segala apa aken liwat

Laporan: Sinpo
Jumat, 10 Februari 2023 | 13:11 WIB
Koran Sin Po, 10 Februari 1934 (Monash University/SinPo.id)
Koran Sin Po, 10 Februari 1934 (Monash University/SinPo.id)

A BRAHAM LINCOLN soeda bisa bekerdja :besar lantaran, ada mempoenjai ketabahan batin, dan ini ketabahan ada berdasar atas pengliatan jang dalem. pad.a philosophienja pengidoepan. Ia dapet merasaken betoel bahoea segala apa tida kekal, segala apa aken liwat. Ada sa'at-sa'at jang mienjenangken ada sa’at-sa’at jang menjedihken, ada sa’at-sa’at jan'g manis ada sa'at-sa’at jang getir, tapi semoea moesti liwat.

Ini sikep terhadep pengidoepan.' bikin orang mempoenjai satoe kategoehan., bikin ia djadi bersendjata, boeat hadepin apa jang bisa mendjadi. Waktoe hadepin segala kasoekeran dan kasedihan, jang begimana getir dan menjakitin poen, Lincoln selaloe bisa bilang: „Ini djoega toch bakal liwat.” „Apabila ada hal jang mengasian , tentang pengidoepan," kata Beatrice Blankenship, „jalah bahoea segala apa aken berobah."

Manoesia inginken kekal, tapi Natuur inginken berobah. Manoesia seringkali koerang penerima, kerna djoestroe perobahan jang membikin pengidoepan tida djadi mendjemoeken. Kaloe bagiramgan pergi dan diganti dengen fcasedihan, djangan lantas ketjil hati, kerna kasedihan poen aken pergi dan diganti dengen perdamian, dan perdamian ada lebih manis dan tentrem dari kagirangan.

Segala apa dalem pengidoepan selalce berobah, seperti siang diganti dengen malem, dan satoe moesim diganti dengen laen moesim. Kita orang jang idoep dalem keadahan jang selaloe berobah perloe bisa tjotjokin sikep dan perasahan pada perobahan.

Kita moesti bisa toeroetin maoenja Natuur, koedoe bisa ikoetin djalannja perobahan. Boeat ini kita perloe bisa pisahken diri dari keadahan di sakiter kita, perloe bisa bikin diri tida terlaloe bergantoeng sama keadahan di sakiter kita Dengien sasoenggoenja harganja pengidoepan tida bergantoeng sama keadahan di sakiter kita, kabercentoengan dalem pengidoepan tida selamanja bergantoeng sama kapoenjahan.

Kita orang bisa kailangan harta dan niilik, bisa kailangan orang jang kita paling tjinta, bisa kailangan segala apa jang kita anggep paling berharga, kerna segala apa tida kekal dan pengidoepan selaloe berobah. Tapi Natuur selaloe kasiken apa-apa sebagi gantinja, itoe penggantian seringkali tida kentara, tida dari loear tapi dari dalem, boekan objective tapi subjective.

Orang jang soeda tida poenja mata boeat meliat bisa mempoenjai capaciteit boeat rasaken kasenangan dan hibceran dari pendengeran. Dalem manoesia ada satoe soemanget jang bisa trima segala keadahan jang dihadepin atawa bisa tjitak itoe keadahan menoeroet kainginannja, dan kaloe tida begitoe,sinpo

Komentar:
BERITALAINNYA
Koran Sin Po 21 April 1928, (Monash University/sinpo.id)
Tiongkok dan Barat.
Minggu, 21 April 2024
Koran Sin Po 30 Maret 1929 (Monahs University/SinPo.id)
Unificatie ka atas atawa ka bawah?
Sabtu, 30 Maret 2024
Koran Sin Po, 24 Maret 1928, (Monash University/SinPo.id)
Organisatie Tionghoa.
Minggu, 24 Maret 2024
Koran Sin Po 20 Maret 1926 (Monash University/SinPo.id)
“Bandjir besar di Brebes,”
Rabu, 20 Maret 2024
Koran Sin Po, 3 Maret 1928 (Monash University/SinPo.id)
Sifat nationaal dari sekola.
Minggu, 03 Maret 2024
Koran Sin Po, 19 Februrai 1927 (Monash University/SinPo.id)
Psychology dari Inggris.
Senin, 19 Februari 2024